Dilemma

Efter att ha sovit en natt på det glädjande beskedet måste jag erkänna att jag känner mig tveksam och osäker om det här är ett bra beslut. Visst är tanken på att få behålla blåsan attraktiv ur många synvinklar. Men det finns också en risk i att vänta. Och den risken handlar om mitt liv som insats. Märker att jag inte är beredd att gambla som jag i vanliga fall är.

Och så känner jag mig lite lurad av det förra beskedet och invaggad i falsk trygghet. Det jag då fick veta var att det inte finns några tecken på muskelinvasiva tumörer. Nu visar det sig ju att det faktiskt finns ett frågetecken kring den ena tumören. Det här ger mig en känsla av att jag inte riktigt kan lita på vad de säger, eller i alla fall vad läkare P säger. Tilliten har fått sig en knäck.

Och nu skall jag alltså lita på omdömet att det är klokt att ge blåsan en chans. Livet är fyllt av dilemman. Nu är jag i ett sådant. Det känns inte alls klockrent bra. Samtidigt har jag inget annat val än att lita på proffsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0