Magnetröntgen och datortomografi

Nu har jag provat båda röntgensätten. Idag datortomografi, den 25 juli magnetröntgen.

Hade en diffus känsla av att det skulle vara något läskigt som man kan behöva stålsätta sig inför. Jag var förberedd att jobba med inre trevliga bilder, för att stå ut.

Nu efteråt kan jag inte ens förstå vad det är som skulle vara så läskigt med dessa röntegenundersökningar. Det gick fort och lätt och var inte i närheten av obehagligt. Under själva röntgen låg jag med armarna över huvudet. Det jobbigaste med datortomografin var att ta tillbaka armarna utefter kroppen igen. Själva röntgen gick lätt som en plätt.

Om resultatet vet jag inte annat än att bilderna blev bra även denna gången.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ägnade eftermiddagen åt att uppdatera mig på din resa. Tack för att jag får följa med, så här på avstånd.
Skickar frisktankar från gulkantarellernas land

2007-08-15 @ 17:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0