Skorplossning

Just nu är det prima liv. Har kommit hem från flera timmars vistelse vid vår favosjö, K-sjön. Det tog mig 30 minuter att gå både till och från sjön från parkeringen och kändes som en smärre expedition. I normala fall tar det högst 10 minuter. Dotter T blåste upp gummimadrass så jag skulle ligga skönt, och det gjorde jag. Vattenglitter, storlomfamilj i sjön, några få badare, avspända vänner, födelsedagsfika för P, sudoku, god bok, småprat. Fick mig en tänkis till liv:

Oro är den ränta vi betalar för de lån tar ut från framtiden.

Igår var det mera kritiskt. Den osedvanligt snälla blåsan på förmiddan, byttes den till en osedvanligt elak sådan på eftermiddan och kvällen. Jag tog mig knappt till affärn över gatan och tillbaka med diffust dålig rygg och värkande blåsa. På kvällen blödde jag ymningt och tänkte - Fan, vad är det här nu för nåt? Sjukvårdrådgivningen - tack för att du finns - kontaktade urologen och kunde meddela att det kan vara så att det lossnar "sårskorpor" från den skrapade blåsan 7 - 10 dagar efter operationen. Med det beskedet lät jag mig nöja och valde att stanna hemma, trots en välkomnande invit till akuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0