Vinst

Jag är en kvinna på 50 + eller snarare 60 - (minus). Nyss fick jag en kommentar på min förra blogg Huka er från sjukdom.blogg.se


Bakom den bloggen döljer sig en kille på 20 som vårdar sin neurologiskt sjuka mamma (parkinson) i ett långt gånget skede. Han kan nås på email [email protected] Han är ung, datorkunnigare än jag, vältalig, informativ och jag känner varmt för honom. Han tänker dessutom ungdomligare i många avseenden än jag gör (av naturliga skäl). Bland annat blogg-kommunikativt. En av anledningarna till att jag blev bloggare var att lära mig mediet.

 

Hur han hittade mig har jag inte en aning om. (Se dock kommentar) Jag är erbjuden att delta i en tävling med chansen att vinna en iPod Nano samt en MP4-spelare från mp4butiken.se och två biobiljetter. Jag får intrycket att killen är tjenis med försäljaren på något vis. Eller jobbar där.

 

Jag är nyfiken på hur man kan göra i bloggvärlden för att nå ut bättre, särskilt till dem som är i samma intressefamilj, så att säga. Och det är faktiskt så här att jag tänkt köpa just dessa prylar till mig själv i julklapp. Så jag, som aldrig tänker nappa på vinsterbjudanden, är på nu. Alltid lär jag mig nåt.

 

För att delta i tävlingen skall jag ange hans länk. Den kommer här.

http://sjukdom.blogg.se/1197118686_jultvling_vinn_ipod_n.html
Kriteriet för att delta är att du är bloggare, så är du det kan även du delta. Klicka på länken bara, så får du instruktioner. Det är inte svårt alls.


Sjukdom.blogg.se och jag har sjukdom gemensamt. Han vårdar en svårt sjuk mamma och jag är en svårt sjuk mamma - i blåscancer. Eller, som jag hellre vill uttrycka det, jag är på en bli-frisk-resa. För till skillnad från hans mamma, så har jag chanser att bli frisk. Det satsar jag på och jag tänkte lyssna på god musik i en Ipod under tiden. Och låta mina barn lyssna under julhelgen. Jag har samlat på mig en massa meg musik och lagt in på en separat hårddisk i väntan på IPoden. Så jag är redo.


Samtidigt försöker jag lägga märka till fiffigheten i hur budskapet sprids genom att vi länkar till varandra. Jag tror jag hajar. En del i alla fall. Tack för chansen att lära mig nåt nytt, på ungdomligt vis.

 

Å så skickar jag styrketankar till dig. Du är på en tung resa - alldeles för tidigt. Men tillvaron fördelar inte sina lär-resor rättvist, tyvärr. När du är i min ålder, så kommer du att ha bekymren bakom dig. Då kommer dina kompisar att stöna över hur tungt det är för dem. Och du kan minnas hur tungt det var en gång för länge sen och hur relativt lättsamt du har det nu.


Men det är väl föga tröst just nu. Så i brist på annat - ha en god jul.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hitta dig på en sökmotor ( google ) :)
Nej jag är ingen försäljare utan MP¤ butiken är min huvudsponsor och vi har ett samarbete.
Jag beklagar cancern, jag vet tyvärr inte mycket om blåscancer bara det att det har med urinvägen att göra.
tack för din omtanke, jo jag vet precis hur du menar.

2007-12-12 @ 12:33:20
URL: http://sjukdom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0