Efter

Det där tog hela dagen och jag hade kompis A med mig. Tack Vildhund för tipset. Jag har hunnit prata med mina barn och vet att några av mina bekanta väntar på att få höra hur det gick.

Men jag vet inte hur det gick. Jag vet bara att nu djävlar... När det verkligen gäller, så funkar vårdmaskineriet. Knappen är tryckt på. Kontentan av allt som ska hända framöver är att det är allvar nu, men att det inte går att veta hur allvarligt. Och om jag ska läsa på mer, så behöver jag läsa de där kapitlen som jag tidigare avstått från att läsa. Men nu känns det mindre viktigt, faktiskt.

Nu är ett nytt nu. De svar jag fick från dagens cystoskopi skapar en ny hoper frågor. Nu ser jag fram emot skiktröntgen och TUR-B operation i första svängen. Som ska ge svar på några av de nya frågorna. Nu går vårdkallelser före bokade tider med kunder. Under lång tid framöver. Jag behöver kanske umgås med tanken på att ha andra arbetsuppgifter. Tur att jag är förändringsbenägen.

Jag är mycket nöjd med den läkare som undersökte mig och som sedan gav mig timmmar av eftersnack. Vi har påbärjat en lärakännavarandraresa som åtminstone för mig kommer att vara lärorik, intressant och omdanande. Länge.

Kommentarer
Postat av: Ulf

Det gjorde mig lessen att läsa om resultatet av undersökningen. Glöm bara inte att statistik är lögn och förbannad dikt överförd på individnivå.
Ha det så bra du bara kan!
Ulf

2007-07-18 @ 19:45:22
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: Kontext

Jag ska tänka på det där med statistiken, jag lovar. Från och med nu tror jag nog att jag känner mig off statistiken och helt och hållet unik ;-)
Kanske jag ringer och pratar några ord med dig i morgon. Är lite för trött nu...

2007-07-18 @ 21:41:18
Postat av: Kramforsulla

Bente! Kom igår hem från segling i Höga Kusten. Hade suttit på en klippa på Trysunda och tänkt på dig. Jag känner till din urkraft.
Hugs,
Ulla

2007-07-18 @ 22:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0