Fett - inte fettbildande ?!

Nu är jag åter hemma och har samlat intryck under semestern. Bl a har nu även jag nåtts av nyheten att fett inte är så fettbildande. Har lånat två böcker och köpt en i ämnet. De propagerar alla för låg halt av kolhydrater i kosten och lyfter fram vikten av att äta fett, proteiner och stärkelsefattiga grönsaker.

Inte nog med att kilona påstås rasa utan att känna den berömda bantningshungern. Ledvärk, huvudvärk med mera värk försvinner oxå eller blir mindre.

Jag ska faktiskt prova.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns en blogg i ämnet. Finns säkert fler :)

2007-07-18 @ 07:47:25
Postat av: Ulf

Gicke tydligen inte att göra en länk som jag tänkte. Klistar in den i stället.
Ha det bra idag!
http://blogg.passagen.se/lits/comments/Weblog/s%C3%A5_funkar_det

2007-07-18 @ 07:49:06
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: Kontext

God morgon Vildhund. Uppe med tuppen märker jag. Jo, jag börjar förstå att det finns bloggar i ämnet. Läser just nu Annika Dahlqvists bok som är en sammanställning av hennes blogg som heter blogg.passagen.se/dahlqvistannika. Annika är läkare och agitator för lågkolhydratskost.

2007-07-18 @ 08:01:54
Postat av: Kontext

Några dagar efter att jag skrev den här bloggen är läget helt annorlunda. Jag skiter högaktningsfullt i att vara extrem i min kost. Orkar helt enkelt inte tänka på det också. Något säger mig att jag kommer att rasa i vikt framöver, av bara farten. Det ska bli skönt att bli lite lättare nu när livet blivit tyngre att leva.

2007-07-21 @ 04:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0