Före

Jag har rest hem mitt i semestern för att genomgå en välkommen undersökning av min blåscancer. Det är två veckor sedan jag fick veta att jag har tre pluppar i blåsan. Nu är jag rejält påläst och vet att det är rätt viktigt att få veta mer om de där plupparna. Om de sitter ytligt fast är de någorlunda harmlösa. Sitter de djupare fast är det inte kul alls. Jag har avstått att läsa mer detaljerat om allt som då kan bli verklighet. Nu är jag inriktad på att de är av det harmlösa slaget som helt enkelt tas bort.

Två veckor av funderingar kring hur mitt liv kan komma att te sig framöver. Blir allt i stort sett som vanligt? Eller kommer livet att ta sig en ny vändning? Jag är van att åka slalom i livet, men hittills har jag själv valt när och vart mitt liv ska svänga. Nu är en ödesstund där jag bara marginellt har något att säga till om.

Jag noterar att jag är lugn och tillitsfull, men också beredd. Eller snarare öppen. Livet självt har tagit över. Det är bara att hänga med.

Nu är det "före". Om 4 timmar vet jag mer. Då är det "efter".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0