Griseri

Gris är ett kärt uttryck i min familj. Mina allra närmsta är grisar. Till grissläktet hör jag själv, mina tre barn med respektive, mina numera döda föräldrar och de allra närmsta vännerna och deras barn med respektive. När man grisar har man det gott.

Just nu grisar jag. Jag umgås med dotter T och hennes pojkvän J här i kungliga huvudstaden. Vi ska laga en supergod middag tillsammans strax. Jag har telefonkontakt med sonen M och flickvän I som sommarjobbar i brösthöjd av mellanmjölkens land. I morgon reser jag till sonen O med fru C i Karlstad. Karlstad motsvarar väl ungefär vänsterfickan av mellanmjölkens land.

Vilket härligt griseri. Nu njuter jag helt och fullt. Men det är som godis, man blir mätt efter ett tag. Då blir det läge att dra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0