Invaderad

Jag har blåscancer. Tre ploppar av varierande storlek, 2 cm, 1 cm och 3 mm i diameter, finns i min urinblåsa. Jag har en remiss till cystoskopiundersökning, för att kolla närmare vad de här plopparna är för några. De antas vara blåspapillom.

Jag har ägnat timmar åt att läsa om blåspapillom på nätet. Tror mig veta att det är den mest harmlösa cancerformen, att de lätt kan tas bort och att de lätt kommer tillbaka. Men också att det inte går att veta det i detta skede. Det kan vara betydligt värre med urdålig prognos. Några dagar har mitt stora bekymmer varit var denna undersökning skall göras. Nu har jag bestämt mig för att den ska göras på hemmaplan, i  midjan av mellanmjölkens land.

Här på semester i kungliga huvudstaden vandrar jag mycket, umgås med släkt och vänner, ser på intressanta miljöer och äter gott. Mina leder knotar mer än vanligt och hälsporren skriker.

Jag känner mig invaderad av företeelser som jag inte välkomnar. Kunde jag  krypa ur min egen kropp, så skulle jag göra det.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej!

Halkade in här hos dig. Har en fråga : hut kunde läkaren diagnostisera dig innan cytoskopin?
Jag ska göra en sådan undersökning nu i dagarna och är sjukt nervös.

Kram Camilla

Svar: Hej Camilla.Vi fortsätter på dialogen utanför den här offentligheten.
Ser fram emot att prata med dig.
Hälsningar Kontext
Kontext

2014-03-09 @ 09:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0