Kastvindar

Nu har jag haft några dagar på mig att vänja mig vid att jag har blåscancer. För att veta mer behöver jag undersökas, cystoskopi. Jag har troligen blåspapillom vilket är harmlöst. Men om det inte är blåspapillom, så är det heller inte harmlöst. Naturligtvis vill jag bli undersökt snarast, helst nyss.

Nu ska jag vänja mig vid att inget kommer att hända på evigheter. I min hemstad har kirurgen semesterstängt. I stora grannstaden är väntetiden 2 - 3 veckor. I kungliga huvudstaden får jag vänta ända till slutet av augusti. Nu provar jag med Karlstad, dit jag tänkt bege mig, men telefontiden har gått ut idag.

Jag hoppas innerligt att det här betyder att det inte är någon fara på taket, att det så att säga inte är bråttom. Men om jag ska vara ärlig, så tror jag inte riktigt att jag kan dra den slutsatsen.

Så här sitter jag mitt i min egen semester och det blåser kastvindar.  I mitt inre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0