Semester

Äntligen. Va skönt det ska bli. I morgon sätter jag mig i min bil och styr dit näsan pekar, ett tag. Om det vill sig landar jag i Stockholm i morgon kväll. Om det vill sig gör jag ett stopp på vägen och träffar min brevvän Vildhunden (http://vildhunden.blogspot.com), han som inspirerat mig att börja blogga. Vi har inte träffats förut.

Det funkar bra att kommunicera skriftligt med varandra, i alla fall har det gjort det i några månader. Jag har fått känslan av att ha en verkligt god vän. Hur det är med öga-mot-öga-kommunikation återstår att se... och höra. Han har i alla fall lovat mig en kopp kaffe. Om han är hemma, förstås.

Det där mobila bredbandet som jag beställde har inte kommit. Så jag räknar inte med att vara ute och skrota på nätet under sommaren. Troligen blir det inga bloggar eller seriestrippar om LIV. Om jag inte får till det på nåt sätt. Jag har tänkt att lära mig att teckna direkt in i datorn och för det behöver jag ett ritprogram och en ritpenna som kommunicerar med datorn. Också detta med digitalt tecknade bilder är på tips från nämnde Vildhund.

Jag blir - om inte annat - tekniskt mer bevandrad än tidigare av att blogga.

När jag kommer hem bör jag åtminstone ha varit i Stockholm, Karlstad och Lund, dvs då har jag gjort halva Sverige. Andra halvan, norut, får bli en annan sommar. Jag har faktiskt mina hemtrakter åt det nordliga hållet.

Kommentarer
Postat av: Ulf

Ta med en kort Ethernetkabel så kan du kanske låna "bredband" dit du kommer. Och vi får följa dina och LIVS öden och äventyr genom semestersverige :-)
Ps. Jag kikar bak gardin i morgon :) Ds.

2007-06-28 @ 19:38:21
URL: http://vildhunden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0