Frikort

Nu är jag som värsta panschisen. Jag har frikort till både landstingsvård och apotek. Idag handlade jag mediciner för 2053 kr, men behövde bara betala 53. Från och med nu har jag frikort och behöver inte betala nåt för de mediciner jag konsumerar ett år framöver. Jag är storkonsument, även om jag håller konsumtionen nere på ett sätt som troligen tröttar mig. Vill inte vara den brukare jag faktiskt är. Tröstar mig med att det är under en begränsad tid.

För frikorten är jag staten tacksam. Eller vem det nu är som betalar. Delvis har jag ju betalat själv i skatt, men i alla fall. Tack.

Åtnjuter en stunds kroppslig lättnad innan nästa dust på måndag. Är inte besvärsbefriad, men det gör mindre ont, svider mindre och jag är piggare. "Luten" har spätts ut.

Om en stund ska jag fira G på hennes 70-dag. G är min döde fars fd flickvän. De var särbos i många år. Blir nog trevligt med en stunds umgänge med trevliga människor.

Kommentarer
Postat av: Ulf

Frikort är bra att ha. Det är som att få ett VIP-kort inom vården :-)
Ha det gott,
Ulf

2007-11-11 @ 15:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0