Lättnad

Nu känner jag lättnad. Det kan jag tillåta mig att släppa fram efter att ha bitit ihop ett par dagar med stegrande besvär. Jag har haft ont, sveda, blödningar, nyp då jag kissar - i allt högre grad. Jag har mest bara velat kura med en filt om mig vid en brasa.

I morse mailade jag min läkare för det kändes gruvsamt att gå till helg med så pass mycket besvär som jag hade. Hon är hur servande som helst. Hon ringde mig under eftermiddagen för att resonera. Och hon hade själv letat reda på odlingen från provet jag lämnade igår och kunde meddela att jag nog hade flera konkurrerande bakterier, men ingen tydlig vinnare på min blåsas dansbana. Det hon ville resonera om var vilka mediciner jag tål. Nu äter jag antibiotika och känner redan lättnad.

Jag må tillstå att jag är lite trött på att ha en ömmande blåsa. Det skulle vara skönt att få en tids frist och känna absolut symtomfrihet. Tills dess får en stunds lättnad duga.

Nu har jag fått en broschyr om eftervård efter att blåsan opererats bort. Har bläddrat lite i den, men lade den från mig för där fanns en del rätt osmakliga bilder som jag inte hade lust att förgylla fredagskvällen med. Just nu behöver jag inte veta allt hemskt som kan inträffa när det går troll i nipplar och öppningar. Jag är i behov av att veta vilka blås-alternativen är, vad ingreppen innebär och möjligen översiktligt vilka problemen kan vara på kort och lång sikt.

Det kliar i fingrarna att göra bättre info-material, vilket är ett av mina kompetensområden. Rätt nivå på informationen vid rätt tillfälle i den här insiktsresan. Vidare saknar jag bra illustrationer (även det mitt kompetensområde) som förklarar principerna för de olika operativa ingreppen. Här sitter jag med material i min hand och jag är inte särskilt svag i fattningsförmågan, men jag begriper inte vad där står.

Å andra sidan har jag ju bett om att få bli informerad. Så här sitter jag med ...ja, du skulle inte heller tycka att de där bilderna ser så smakliga ut, det försäkrar jag. Jag får ta mig an dem, lite i sänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0