Till min läkare

Min urologläkare och jag har mail-relation med varandra. Jag har redan skickat det här brevet till henne. Jag noterar min spontana handlingskraft, läser själv vad jag skrivit och häpnar över min diagnos och framförhållning.  Jag vill också säga att budskapet i brevet inte är integrerat i hela mig. Huvudet har rusat i förväg och hela jag äger inte budskapet, i alla fall inte än. Här är brevet.

Till KÅ - läkare

Det dags för december månads sjukintyg till mig Kontext med personnr xx xx xx xxx. Jag har grunnat fram och tillbaka på om jag ska sänka sjukskrivningsgraden nu, men kommit fram till att 50 % blir bra även fortsättningsvis.

 

Jag är inne på min andra vecka efter behandlingen. Emellanåt har jag ont med blödningar (rabarbersaft eller svag hallon) och det nyper ordentligt i blåsan då jag kissar, dvs avslutar strålen. Blåsan vill krampa då. Ibland. På torsdag ska jag lämna urinprov. Mina symtom gör att jag

1) inte har koncentration på jobbet, vilket motiverar 50% sjukskrivning, trots att kroppen är piggare nu efter behandlingen.

2) gör mig beredd att få se illröda fläckar med hjälp av Hexvixpreparatet på Lucia, då jag opereras igen.

3) börjar bli intresserad för de där stencilerna / artiklarna om olika blås-lösningar, som du nämnt att du har och kan maila till mig. Det skadar inte att börja läsa på då jag börjar ana vartåt det lutar.

4) så småningom ser jag fram emot att ta kontakt med personer som har olika former av konstgjorda blåsor. Men först ska väl Lucia passera.

 

En fråga Om jag har aktiverad cancer nu - hur bråttom är det då med att operera bort blåsan?

 

Till KÅ - ledare

Jag hade ett annat ärende till henne också, men det är för mycket jobbrelaterat för att jag ska vilja återge det här.

 

Hälsningar och på återseende och -hörande

Kontext


Kommentarer
Postat av: iprincipfriskisk

Det är som du säger, osedvanligt utredande är du, men alls inte hypokondrisk. Jag har nämligen träffat såna, så de så.
Själv extraknäcker jag lite i friskbranchen, har åkt skidor 4gg och spark en gång sen i fredags. Det är ju
mitt nya halvtidsjobb. Hoppas att du får några "semesterdagar" nu.

2007-11-27 @ 16:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0