Ynnest

Är som klubbad. Tröttheten är ännu tyngre än tidigare. Det är jag nog inte ensammen om nu när vintermörkret lägrar sig över tillvaron.

I morse lämnade jag prover inför operationen. Bad sköterskan Micke att göra ett sånt där snabbtest på urinen för att se om jag ev har urinvägsinfektion. Det fick han egentligen inte göra, sa han, men han gjorde det i alla fall. Jo, svaret visar att jag KAN ha en begynnande urinvägsinfektion. Synd att jag inte förstår de där värdena bättre än vad jag gör. Och de KAN vara glada nyheter. Kanske.

Nåväl. Det visar sig snart hur det är med den saken.

Idag ska jag falla ihop som en hösäck. Det innebär att jag ska vara hemma och ta det väldigt lugnt. Gårdagens heldagsjobb och dessförinnan två halvdagsjobb har satt sig i mej som en stor tung jag-vet-inte-vad. Jag förundras och förfäras av min känsla av splittring i hjärnan. Den känns "kosmisk". Det kräver stor ansträngning att få grepp om och hålla ihop det jag håller på med. Jag känner inte igen folk från ena stunden till den andra. Och komma ihåg namn - skojar du? Tur att jag är rutinerad seminarieledare och tur att jag inte varit ensam. Voj voj.

Har insett att jag inte ska fresta på mig mer. Så jag valde motvilligt tacka nej till det där illustrationsuppdraget. Tänkte att det skulle vara trevligt att sitta hemma på kammaren och rita lite. Men nu inser jag att det är ett stressmoment att kreera innehållet i dessa teckningar. Ytterligare stress ska jag inte ha just nu. Här ska hushållas med resurserna.

Det är tydligt för mig att det är stressande att ha cancer. Grundstressen är medelhög och nu ska jag inte i onödan fylla på ytterligare. Det var bl a sånt jag skulle ha illustrerat om jag valt att göra de där illustrationerna. Nu får jag i stället leva efter deras budskap.

Ikväll kommer dotter T med pojkvän J. Det ska bli himla mysigt. Dom ska träffa folk inför en föreställning de har i februari. Å så får jag rå om dem en hel halv helg. Vilken ynnest.

Kommentarer
Postat av: FG

Har suttit och läst din blogg, mycket intressant. Känner igen mig själv i många frågeställningar. Har samma blåscancer som du. Har gjort en tur-b i okt och en i måndags. Diagnos G3 och Tis men oklart om T1 eller T2. Mitt halmstrå är förstås att det är en T1. Forstsätter att läsa din blogg. //FG

2007-11-29 @ 22:28:21
Postat av: Kontext

Hej FG. Välkommen till en märklig och omskakande livsresa. Äntligen finns en människa där ute som är på samma resa som jag - även om jag är några månader före dig på resan. Jag har inte hittat någon like tidigare fast jag letat. Sätter stort värde på att du hörde av dig. Är du kvinna eller man? Ålder? Som du kanske läst är jag en 57-årig kvinna som bor efter Norrlandskusten. Om du vid fortsatt läsning får lust att ta kontakt, så ge dig till känna, så ska jag ge dig mina kontaktuppgifter.
Jag är i princip anonym av hänsyn till mina företag, men jag har inget emot kontakter som innebär värdefullt erfarenhetsutbyte.

Jag är så glad att du hörde av dig. Tack för det. Nu är vi två som ska bli friska, eller hur ;-) ?

2007-11-30 @ 05:40:30
Postat av: FG

Du verkar vara en early bird som svarar 05:40 på morgonen. Vill gärna utbyta erfarenheter, jag är man, född -46, bosatt i Stockholmsområdet. Hur kan jag kontakta dig ? Är enda sättet att lämna ut min mailadress publikt på din blogg? Svarar normalt inte på bloggar men blev intresserad då vi sitter "i samma båt". Visst skall vi kämpa för att bli friska.

2007-11-30 @ 08:56:45
Postat av: Kontext

FG
Jag ska se till att skaffa en "anonym" mailadress som du kan maila till. Återkommer. Uppgiften kommer jag att lägga här, på just den här bloggen, där du tidigare skrivit till mig. Det kommer nog inte att bli idag utan någon av de närmsta dagarna.

2007-11-30 @ 10:47:56
Postat av: FG

Kontext
Du kommer, genom blogg.se, att få en mailadress där du kan kontakta mig. Du kan svara genom din "anonyma" mailadress om du så önskar.

2007-11-30 @ 12:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0