Besked i alla fall

Väl hemkommen lyssnar jag av en rad telefonmeddelanden. Och se - jag hade min läkare på trån. Hon säger att proverna inte visar tecken på muskelinvasiv tumör, dvs jag hade verkligen en T1G3. Däremot har jag en del cancer in situ (Tis, flata ilskna cellfärändringar grad 3) , vilket i sig också motiverar BCG-behandling nu.

Det här är ju strålande. Det är det bästa av de tre alternativ jag räknade med. 1 - 0 till mig efter målbedömningen och totalt 2 - 1 till mig i den här matchen.

Med reservation för att det här var ett kort telefonmeddelande så är det preleminära resultatet ändå väldigt glädjande. Tänk. Jag får behålla min blåsa. I alla fall ännu ett tag.

Nu gäller det att vara glad någon dag, för sen får jag räkna med att gå in i "sjukdimman" av och till framöver. Det blir nästa match, troligen en segdragen sådan. Nu börjar en ny sorts jobbighet på denna min friskresa. Tur att jag fortfarande är så pass frisk att jag nog orkar vara en del sjuk framöver. Det här ska gå finfint.

Just nu gäller HURRA

Kommentarer
Postat av: Kramforsulla

Ja det var väl det jag visste. Åh vad jag glad jag också är idag Skickar en liten RAKET!

2007-10-01 @ 20:28:46
Postat av: Ulf

Tänka sig. Det hjälper att hålla tummarna! :-)
Ha det gott nu!
Kram

2007-10-01 @ 20:56:35
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad skönt!
"Behandlingskursen" kan ju räcka som upplevelse nu ett tag.........KRAM

2007-10-02 @ 16:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0