Blötkallsur

Idag onsdag är en grinig mellandag.

Jag har rätt ont i min blåsa och blir kinkig i humöret. Blåsan uppför sig som om den fått lut i sig - vilket den nog fått på sitt sätt. Den svider, det gör svettigt ont att kissa och urinen är lätt blodig. Ett mindre krig utspelas, hoppas jag.

Idag har ett lätt snöslask kommit från skyn. Jag var ute i skogen en vända igen när flingorna bötte ner mig. Presis så kände jag mig inombords också. Blötkallsur.

Undrar om jag ska orka hälsa på dotter T och mågämne J i helgen. Jag har fått en inbjudan. Och jag tvekar. Jag både vill, för att det är roligt att träffa sina grisar och inte vill, för jag är lite trött och inte riktigt orkar.

Jag är verkligen mellan två hötappar, mellan inre och yttre surhet och mellan ett val att resa och stanna hemma.  Utan beslutskraft. I morgon kommer jag att veta hur jag ska göra. Nu förblir jag blötkallsur ett tag. Det har sin tjusning det med.

Kommentarer
Postat av: Inger i Göteborg

Var rädd om Dig. Viktigt att inte förta sig just nu. Kroppen behöver få vila.

2007-11-01 @ 22:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0