Behöver bryr-mej-om-dej-mail

Det här med humör är färskvara. Ungefär ett dygn var jag i en känsla av lättnad. Dur. Jag var uppsluppen över att jag känt rätt och att systemen i och kring mig nu drar åt samma håll. Blåsan ska bort. Jag har en tydlig och positiv målbild. Till hösten är det överstökat och jag är en fri kvinna. Med konstgjord påse, åtskilliga kilon lättare och med allt bättre kondition.

 

Nu väller en annan humörsdimma över mig. Den har helt andra toner. Moll.

 

Dimman innehåller frågor. Hur blir det att komma hem med en hispig och ond blåsa? Hur länge ska jag harva med denna hemska blåsa innan jag blir av med den? Vilka hjälpmedel har jag att underlätta situationen (smärtstillande)? Hur aggressiv är cancern som kommit tillbaka? Är inte en dryg 5-örings storlek ganska stor? Ur medicinsk synvinkel - hur bråttom är det att ta bort blåsan? Hinner jag få ännu mer cancer under de veckor som återstår? Och - vem bryr sig, egentligen?  I den här situationen känner jag mig djupt, innerligt och smärtsamt ensam. Mail är underbart att få. Jag behöver bry-om-dig-mail för att slippa känslan av vem-bryr-sig och få en bekräftelse på att jag finns.


Kommentarer
Postat av: Sundsvallbiet.

Hallå där inne i dimman. Du har en hel klubb som bryr sig.

2008-04-02 @ 22:29:18
Postat av: Anonym

Tack. Jag vet det nog men behövde höra (se) det.

2008-04-02 @ 22:36:19
Postat av: P

Det är inte så lätt att toppa en oxe-så mycket styrka som Du också förmedlar..........

Oftast vill jag säga Men Du, det där blev väl för onödigt nu, Men nu får Du verkligen kämpa, Att Du orkar, Många bryomkramar..........

Det är klart att Du kravlar på, vad har Du för val
men jag förstår så väl dina dubier o mörkare tankar
allt skall väl ut.Ju förr dess bättre möjligtvis

Många många kramar kommer här med en lite skör ranunkel

2008-04-03 @ 08:28:57
Postat av: Kontext

Tack, P.

2008-04-05 @ 06:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0