Dan före dan

Det här inlägget kunde jag inte lägga ut på bloggen igår av ombyggnadsskäl. Det gick helt enkelt inte att göra. Blogg.se bygger om. Lägger ut det nu i stället.

 

Dan före dan. Imorgon inträffar dagen då jag genomgår en cystoskopi med ryggmärgsbedövning, hex-vix och hela baletten. Är förväntansfull. Tror att det blir en RETUR-B, för det brukar det bli när dom tittar in i min blåsa. Det innebär att dom inte bara tittar utan at dom också härjar med min blåsa. Hyvlar, skrapar, knipsar, skrapar och allt vad de kan hitta på. Med min stackars förskräckta blåsa.

 

Nu är jag laddad och har tillgång till en offensiv energi trots besvär. Igår var det annorlunda. Då vankade jag olycklig omkring med nypande smärtor och lättare blödningar, trots alla medikamenter och tranbärsjos. Då var jag less, nedstämd, kände mig ensam och ville bara krypa ur mitt eget skinn. Ute sken solen och brände på snötäcket så att gräsmattorna delvis är synliga igen. Jag var inne och fnulade hela dagen.

 

Meningen var att jag skulle fixa en eller två dokumentationer och påbörja ett anbud. Jag blev inte klar med den ena dokumentationen ens. Med svansen mellan benen fick jag ringa min kollega och kasta in handduken. Vi har idag träffats och sett över situationen med både det ena och det andra. Och anbudet är min skäl påbörjat. Jag tar datorn med mig till friskhuset, så att jag kan göra nåt om andan faller på.

 

Mitt fokus är på morgondagen. Jag längtar till friskhuset. Jag längtar till att det ska hända något i denna mitt livs stora thriller. Denna vankande besvärliga väntan med mer eller mindre besvär är tärande på humöret. Igen är jag där att jag tänker, sen när bara x har inträffat, då blir det lättare eller bättre. T ex. sen, när bara blåsan är borta, då har jag en rimlig chans att klara det här och dessutom kan jag få jobba ostört. Då kan jag leva mera normalt igen. En liten cystoskopi i morgon är ett led i denna långsiktiga plan. Och jag är väl medveten om att det här är min plan. Något beslut om cystectomi från friskvården finns inte. Än. Klart jag är intresserad av cystoskopin och vad den kan tänkas ge för besked. Dan före dan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0