Gräddfilen funkar

Nej hon ringde inte upp, min urolog KÅ. Förmodligen har hon gjort kväll.

 

Men det gjorde en läkare dr A-lid i min hemstad. Han bad om ursäkt (!) för att han kollat mail så sent och därför dröjt med att ringa. Mitt förnamn är ett begrepp där på friskhuset och han visste ganska väl vad det handlade om. Min urolog KÅ hade glädjesprudlat då hon fick det senaste beskedet om cancerfrihet, berättade han.

 

Han gör samma bedömning som jag. Det är dags för antibiotika nu. Vi byter sort för att undvika resistenta bakterier och nu ska jag äta Selexid en vecka. Å så fick jag deras tjänstgöringsschema om jag skulle behöva ha kontakt när jag är bortrest.


Vilken otrolig service. Jag förundras. Fattar du? Gräddfilen funkar, även om inte min huvudläkare KÅ är i trafik. Det är som om det fanns små små änglar som viskar i de olika vårdgivarnas öron att hon där, hon åker gräddfilen, bara så att du vet.


PS. Jag blev uppföljd av min urolog KÅ också. Det är nästan mer än jag riktigt kan ta. Men tack i alla fall. Fick ännu en pusselbit till "gräddfilen". I min hemstad är "avdelningen " hotad till sin existens. De är serviceinriktade av ren överlevnad. DS


Kommentarer
Postat av: Vännen Västerås

du har det så bra på det sättet, undrar hur de tänker här? Förhoppningsvis har de så mycket att göra att det faktiskt inte finns tid.

2008-04-19 @ 13:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0