Kostar på att välja

Första natten hemma på ett tag. Det har gått förvånansvärt bra. Nattvandring var tredje timme fram till nu kl 5. Inte illa. Igår trevligt matlag. Och gott. Märkte efter två timmars uppesittande att det nöp i blåsan och jag var ovan att vara uppe så länge. Då fanns en soffa att ligga på ett tag, innan jag blev hemskjutsad. Jag blir smått hög av framgångarna. Med framgång menar jag att jag orkade vara uppe och umgås och att jag fått sova så bra inatt.


I dag och i helgen har jag en viktig uppgift lagd på mig själv. Jag vill ha landat i ett beslut om vilken typ av blåsa jag ska välja. Igår tänkte jag att det nog "får duga" med en Bricker, idag lutar jag åt Lundiana. Igår trodde jag att jag kunde påskynda operationen genom att välja en enklare lösning, men så enkelt var det inte. Min kropp behöver helt enkelt hämta sig efter den här operationen. Det är inte bra att göra ännu en operation för tidigt. Då spjärnar den emot. Vilken typ jag än väljer så blir operationen inte förrän en bit in i maj. Redan nu i början på veckan kommer ett operationsdatum att sättas. Vi har prellat ett datum.

 

Jag har börjat träffa en psykolog i min hemstad. Nu har jag tidigarelagt vår andra träff till senare idag. Jag tänker vända och vrida på det faktum att cancern faktiskt har (hade) kommit tillbaka och försöka förstå hur det kommer att bli med en konstgjord blåsa av den ena eller andra sorten för mig som kvinna och konsult. Jag har fått tips om en "bricker-kvinna" genom min blåskompis i staden V. Henne ska jag ringa. För mig handlar det om att komma vidare i mitt val, som jag stressar med att göra. Jag vill inte vara flaskhalsen i den här processen att göra ett radikalt ingrepp för att få bukt på cancern. Samtidigt tar det sin tid att sätta mig in i och faktiskt göra ett val som är väl förankrat i mig själv. Det kostar på att välja. Och tar lite tid.

 

Mellan varven - för som du märker tar det en del tid och engagemang att ha cancer i en kroppsdel - ska jag skriva på ännu ett anbud. Jag fortsätter att se oförskämt frisk ut. Säger dom som ser mig. Och jag är några få kilon lättare sedan jag startade med GI-bantning. Friskhusmaten är kolhydratspäckad, men har i alla fall fördelen av att serveras regelbundet. Jag vill hänga på i den rytmen, för det mår kroppen bra av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0