lyckOruS

Det råder OS-feber och Kina–feber och jag vet inte-vad-feber.

Men jag är mest bara febrigt glad av att jag är så pass frisk som jag är. Och så håller jag på att ordna med den där professionella bloggen.

 

Det ena har gett det andra och till slut blev det så att vi byter grundsystem för vår hemsida. Min öppna-källkod-freak till son och företagets internetleverantör har rekommenderat ett systembyte och vi håller nu på att lägga om alltihop till Drubal. Det ska därmed inte hänga på mig att göra ändringar, vi kan ha flera grupper av interna användare, vi blir tvåspråkiga och så får vi den där bloggfunktionen som vi själva vill. Flera funktioner ligger och väntar på att bli tagna i anspråk. Och det här gör jag fast jag egentligen inte begriper nånting av det här. Annat än på ett mycket översiktigt plan. Jag förstår att vi bygger ett mer systemiskt inriktat hemsidessystem. Och det passar oss i flera avseenden.

 

Alltmedan det pågår OS i Kina och krig i Georgien. Och lyckorus i mig. lyckOruS


Kommentarer
Postat av: iprincipfriskisk

Jamen nu tog du väl i. Tror att du begriper mer än du tillstår och jag är dessutom impad!

2008-08-23 @ 21:48:45
Postat av: Ulf

Hej!

Du har fått en "utmärkelse" med vidhängande "plakett" av mig.

Ha det bra,

Ulf

2008-08-24 @ 11:39:25
URL: http://vildhunden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0