Pu

Anbud i vardande. Mitt på dagen låg jag bra till. Det kändes lugnt. Jag skulle hinna i god tid till kl 17, då posten töms, kändes det som. Kunde till och med lunchpausa med de mina och UMGÅS en stund. Dotter T packade bilen och begav sig hemöver. Trött, nöjd och försedd med piggelin-piller hade hon 6 timmar i bil framför sig. Vid 15-tiden var dags för mig att börja kopiera.


Oj, va mycke det var som skulle kopieras. I ett original och 4 kopior. Och dessutom på CD-skiva. Det tog ju evigheter. Ett 15-sidigt huvuddokument och 15 olika bilagor på 2-3 sidor. Och det skulle ju sorteras också. Och undertecknas och bilagemärkas. Jag jobbade på i ett rasande tempo. Superfokus. 15 minuter efter kl 17 stod jag vid lokala posten med anbudet i travar av papper, lätt hysterisk och utan att ha hunnit göra en CD. Jag undrade om brevbäraren hunnit hämta posten. Det kunde dom inte svara på.


Jag vågade inte chansa. Fick lättad veta att vid Posten nere på stan töms brevlådan kl 19. Då var det ju lugnt igen. Gick hem och fixade den där CD-skivan också. Det krånglade. Nån djävel har bytt programvara till något som jag inte kan. Mågämnet kom aktut hem och hjälpte mig. Där fick han en tung väska full med snällpoäng. Och mågämnet tog paketet för att posta på stan. Ännu fler snäll-poäng utdelade. Pu. Jag hann.


Men han ringde och sa att det står på brevlådan att dom tömmer kl 17.

 

Jag hann alltså inte, trots allt. Fan.


Bad honom att inte lägga paketet på lådan. Ringde min lokala post, som inte kunde ge mig besked om det finns någon brevlåda i länet med senare tömningstid. Hittade inget på postens hemsida heller. Men kanske var jag för stressad för att hitta. Hamnade hos kundtjänst, som var stängd, men som hade en sån där maskin som svarar på frågor. Jag ska inte återge samtalet men kan berätta att det skulle duga att göra show med för en ståuppare. Efter att ha kollat de närmsta orterna fick jag då äntligen veta att postterminalen i regionhuvudstaden tömmer posten kl 20.

 

Eftersom det inte finns på kartan att jag inte skulle få iväg paketet, så bar det alltså iväg. Försändelsen ska fram, om jag så ska köra med det genom halva Sverige. Bunkrade upp med go bilvärme, bra musik och ett piggelin-piller och så tog det bara 1,5 timme innan jag var hemma igen.

 

Alltså. Jag hann. Pu.
Återstår att se vad blåsan säger om dylikt leverne. Leve Emselex och tranbärsjos. Och ett pu, till.


Kommentarer
Postat av: Sundsvallsbiet

Kontakta regionhuvudstaden direkt nästa gång du, så får du svar direkt på sådana smärre frågeställnngar

2008-02-11 @ 21:56:45
Postat av: Vännen Västerås

Du är helt makalös!

2008-02-12 @ 13:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0