Sista natten med gänget

Idag, om några timmar, åker mina skånegrisar efter sin sportlovsvecka i midjan av mellanmjölkens land. Det har varit himla gott att ha dem här och jag hade gärna njutit mer av dem. Dels har jag varit borta i jobbet en del och dels har jag haft mina blytunga persienner kvällstid. Jag har lagt mig vid 20-tiden. I torsdags avstod jag från att gå bort på middag med dem och det var nog ett klokt beslut. I går var det high life här hos mig. Det är ingen konst att ha "invasion"  i huset om det finns markservice. Och det fanns det. Mina vänner hade förberett allt. Middagen stod klar när jag kom hem. Kvällsfikat var inhandlat. Gästerna tog dessutom skaffning med sig. Jag bidrog med att göra några koppar espressokaffe i min fina bryggare. Det var allt.

 

Att genomföra såna här tillställningar på egen hand är bara inte att tänka på. Det står tydligt och klart för mig.

 

Nu börjar jag känna mig lite mera som vanlig människa. Dels är de nattliga promenaderna bara ca 4, dels har nypet i blåsan minskat och jag orkade, till nöds, vara uppe i umgängesbruset till sena kvällen, bortåt 23. !!! Det tycks mig som att antibiotikan hjälper. Igår hade jag min urolog på telefonsvararen. Odlingen från senaste provet sa inga bakterier. Och jag känner mig ändå hjälpt. Lurigt.. Nu ska jag njuta av att känna mig någorlunda fräsch innan nästa behandlingsomgång. Två dagar av andhämtning hoppas jag på. Och det var gott att få en sista natt med gänget. Även om min natt inträffar mellan 20 och 23 på kvällen. Jag kommer att sakna babyjollret och de infernaliska skriken som spräcker all kristall, om jag hade någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0