Islossning

Idag for även mågämnet söderöver och nu huserar jag allena i mitt hus. Jag har också arbetat två dagar och märker trevliga saker.


Jag orkar mer som är jobbrelaterat och får mer gjort än i höstas. Jag är mer kreativ på ett lättsamt lite flyhänt sätt och har roligare. Det vi gör känns både stimulerande och meningsfullt. Skillnaden från i höstas är som natt och dag.


Vidare mår kroppen bättre. Mycket bättre. Så här bra har den inte mått på åratal. Blåsan trilskas fortfarande, ja, men det övriga mår prima. Min läkare har berättat att läkningen av såret i blåsan kan ta flera månader. Skönt att veta, så jag inte börjar misströsta av ren okunskap.

 

Hon har skrivit remiss till FAR-enheten. FAR står för Fysisk Aktivitet på Recept. Sjukgymnaster gör en professionell bedömning av vad jag behöver. Himla bra.

 

Det droppar in förfrågningar på våra tjänster. Trevligt.

 

På det hela taget känns det som att korken gått ur. Eller så har islossningen börjat.


Kommentarer
Postat av: Vännen Västerås

Det där låter så härligt, det är dig väl unt.

2008-01-09 @ 20:06:41
Postat av: iprincipfriskisk

Underbart, äntligen verkar du kunna njuta i fulla drag. Här skulle vi vilja ha det lite kyligare, så att vi kunde bjuda på prima skidåkning när sonen från långt i söder kommer hem denna helg, men har du nytta av islossning så är det ok för mig.

2008-01-11 @ 15:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0