Surmupp

Jag har haft en enastående trevlig jul med mina nära och kära. Jag har fått den bästa av alla tänkbara julklappar, nämligen ett positivt besked om min cancer. Jag har blivit kärleksfullt uppvaktad på födelsedagen. Inom rådande omständigheter kan det inte bli bättre. Faktiskt inte.

 

Och hur reagerar jag? Jag blir nedstämd. Det känns tomt. Jag har ingen lust till just nånting. Gruvar mig för vårens jobb i upptrissat tempo. Vill bara gråta och grotta in mig.

 

Verkar som nedstämdhet tillhör bli-frisk-resan. För den resan är jag absolut på.

Det är bara att inse. Jag är en surmupp. En surmupp på bli-frisk-resa.


Kommentarer
Postat av: Sundsvallsbiet

Tänkte just innan jag läste din blogg att du skulle uppleva tomhet efter allt som varit. Dessbättre tillhör ju det sådant som går över med tiden. Du får vara surmupp ett tag. Ha det så gott.

2008-01-03 @ 13:40:46
Postat av: Ulf

Den beskrivningen känner jag igen. För min del så är jag "sorgsnare" nu än tidigare. Känslor ligger närmare ytan på något sätt. Jag hoppas det ger sig i takt med att tiden går.
Ha det bra på din friskresa.

2008-01-03 @ 17:03:54
URL: http://vildhunden.blogspot.com
Postat av: P

Vi "lyckliga" surmuppar kan ha en egen förening....jag ingår.........
Grattis så mycket med kramar

2008-01-03 @ 21:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0