Ahh semester

Nu är semestern ett faktum. Jag är hos dottern i norrförort sedan onsdag kväll. Det är också ett faktum att blåsan är bättre. Behövde bara stanna en enda gång under den närmare 50 mil långa bilresan till Huvudstaden. En enda gång. Det är inte klokt. Det var bara helt nyligen som jag behövde stanna två gånger på den 5 mil långa vägen till min kollega. Det innebär att jag är minst 10 gånger bättre.

 

Igår shoppade jag. Det var varmt. Och jag är ingen bra shoppare. Lyckades komma hem knäckt med en svart-vit-randig T-skirt och ett par mjukisbrallor av märke Gudrun Sjödén samt tre trosor från Lindex och två skärmmössor från Åhléns. Det tog mig 4 timmar och kostade minst ett ångestanfall i provhytt. Jag tog mig utpumpad hem och sov några timmar. På kvällen bjöd jag de mina på restaurang Blå Porten. Vi åkte spårvagn dit från Kungsträdgården och promenerade tillbaka, då alla bussar står stilla i strejk.

 

Idag har jag jobbat en kortis. Träffade en av våra blivande partners för en stunds teorigenomgång på det hon missat under tidigare utbildningstillfällen.

 

Idag var mågämnet och jag ute på Nacka-Värmdö-landet för att greja med hans bil. Den mår inte bra, dvs när den blir varm, så stannar den. Den ena verkstan efter den andra går bet på att lösa problemet. Så blev det nu med. Jag fick agera räddare och bogserade bilen tillbaka till verkstan. Därefter for vi till en sjö och solade och åt en medhavd sallad. Nu är jag åter i lägenheten och är så där sömndåsig igen. Och tänk. Jag får vila precis så mycket jag vill. Det är skönt med semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0