Det blir nog bra

Jag har haft det lite besvärligt de senaste veckorna. Taggtråd i blåsan trots antibiotika. Min ordinarie urolog har nu tjänstledigt för tjänstgöring i landets sydligare trakter och jag har inget upparbetat kommunikationssätt med min nya urolog. Jag skickade ett mail som det inte kom nåt svar på. I fredags ringde jag avdelningen för att höra hur jag skulle göra. Jag vet ju att jag egentligen ska trappa ner medicineringen, men det tar emot då taggtråden rister.

 

Jo då, min nye läkare PL var inte på plats och han skulle inte finnas på plats till veckan heller. Mottagningen skulle ringa mig. Satte mig vid datorns tangenter för att skriva några saknande rader till min gamla urolog, KÅ, när telefonen ringde och det var hon!!!

 

Det visade sig att hon var hemma för att vila sig efter intensiv tjänstgöring. Och hon vilade sig genom att vara på mitt regionssjukhus! Hon hörde att jag sökte hjälp och ringde omdelbart upp!!! (Hur bra får jag ha det egentligen?) Jo, då. Hon föreslog byte av den blåslugnande medicinen och hon föreslog ett terapeutsikt fönster. Det innebär att jag tvärt slutar äta alla antibiotika några dagar och lämnar urinprov på måndag. Då ser de vad för kusar som härjar i min blåsa för tillfället. Jag skulle bereda mig på en besvärlig vecka. Förmodligen har jag fått resistenta kusar.

 

Nu har jag avstått antibiotika i två dygn och … ja, inte är det särskilt besvärande än. Det är snudd på att jag mår bättre. Men det är lite för tidigt att verkligen dra den slutsatsen.

 

Det verkar dessutom som att det var ok att maila min nya läkare. Han svarade i fredags kväll. Han hade liknande ordination som KÅ. Förutom mina akuta bekymmer hade jag frågor om att planera nästa TUR-B-operaton så att den möjliggör några konsultdagar i slutet av januari. Och så undrade jag om en ny typ av behandling, CpG behandling, av sådana som mig som inte klarar BCG-medac så bra. Jag har hittat en artikel på nätet om saken. Och han svarade att han troligen skulle kunna skaffa mer information om saken från den ansvarige läkaren i Uppsala på en läkarkurs han skulle på till veckan. Wow. Vi kan ha en dialog även om sådant. Han verkade inte kränkt av att jag för alternativ behandling på tal. Uppskattas.  Och inte verkade han besvärad över att jag har synpunkter på när nästa operaton skall genpmföras. Det blir nog bra det här.


Kommentarer
Postat av: Andréa

Hej du! :) Kika gärna in i min blogg och lämna en liten kommentar :)

Ha en skön söndag!

2008-11-09 @ 12:11:59
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0