Det här med pengar

Overkligt och fullkomligt obegripligt är det som sker ute i världen. Igår dök Europas börser. Räddningspaketen haglar men människors tillit har fått en knäck. Paniken sprider sig. Rädsla styr. Den ryska RTS-börsen stängdes då den fallit över 19 %. Den isländska ekonomin är näst intill raderad. Det är nyheterna nu på morgon. Nation efter nation presenterar räddningspaket. Men beredskapen att rädda andra länders banker finns inte. I alla fall inte i Sverige. Det är nåt sorts korthus som håller på att rasa samman. Det pratas om kollaps och kris och att botten inte är nådd.

 

Likväl går solen upp varje morgon och ned på kvällen. Mitt liv är sig tämligen likt dag från dag. Jag har min blåsa att ha koll på. Är det inte möjligen en infektion på gång? Jag överblickar inte hur den pågående globala krisen påverkar mitt liv. Jag känner mig dum som inte fattar just nånting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0