En dröm till

I natt drömde jag en två-sam dröm igen. Undrar vad jag håller på att tugga på.

Min kollega och jag skulle åka båt över till en ö med cyklar och rätt rejäl packning. Det var inte långt bort, men båten var som en bepansrad ubåt i övervattensläge. När vi klev av båten hittades varken våra cyklar eller packning. Jag spydde besviken galla till några på ett café. Sen blev jag ursinnig och gick tillbaka till båten. Grejerna kan bara inte försvinna så där. 2 cyklar och 2 rejäla packningar. Jag såg en 2 ½ meter lång kapten. -Oj, du var mig en stor en.

–Ja jag vet. Jag har hört det förr.

-Och jag är en liten kvinna med ett stort problem. Hör här…

 

Han lyssnade och så gick vi in i båtskrovet. Jag kände mig äntligen tagen på allvar och trodde att vi skulle leta cyklar och packning. Nu var han för övrigt en bit under 2 meter lång. Vi hamnade på hans kontor och han fyllde i diverse lappar som han stämplade och skrev under. Jag fick flera olika intyg på att cyklar och packning förkommit. Det var allt han kunde hjälpa mig med. Jag vaknade i upprörd  besvikelse.

 

Jag undrar verkligen vad jag håller på att bearbeta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0