En dröm

Igår natt drömde jag en sån där dröm, som jag vet har avgörande information i sig. Jag har bloggat om detta förut. Vissa drömmar är vanligt vardagstugg och andra har mer övergripande och avgörande symbolbärande  information i sig. Det bara vet jag, jag känner det på mig. Liksom.

 

Jag är i ett stort rödmålat tvåvåningshus på landet och plötsligt gnistrar det till och börjar brinna. Jag agerar handlingskraftigt, tar min mobil och går ut. När jag vänder mig om är hela huset totalt övertänt.  Jag står vid ett annat hus intill och inser att även det huset kan vara i farozonen. Så ser jag en gnista falla på taket. Inom kort är även det här andra huset helt övertänt.  Jag är lugn och samlad och drömmen är på intet sätt otäck. Det finns ett sakligt lugn över det som sker.

 

Vad jag tänker? Ja, jag tänker åt lite olika håll. 1) Om husen är jag själv, så är det något med mig som går upp i rök och det är helt ok. Det är nåt som jag är klar med hos mig själv. Det är något som rensas ut inom mig, nåt som jag är definitivt klar med. 2) Om husen är organisationer jag har kontakt med, så är det nåt som tar fyr och det går rasande snabbt. Först i en organisation. Sen spiller det på nästa. Det kan vara snabbt växande behov av våra tjänster.


Kommentarer
Postat av: Vännen i Västerås

Härligt att du skriver om dina drömmar dessutom har du en så positiv tolkning. härligt.

Jag väntar på besked från min senaste provtagning, min doktor var inte nöjd med vad vi såg fast jag tyckte det såg rätt ok ut.

kram

2008-10-19 @ 20:33:12
Postat av: iprincipfrisk

Tjena! Nu är jag uppdaterad igen. Du tycks klara dig finfint även om du varit en sväng i vårdapparaten igen. Jag tar för mig för varje dag, men det går saktare än jag hoppas på.

Kram

2008-10-19 @ 22:03:01
Postat av: iprincipfrisk

Hej igen!

Skogspromenad. Tänk om du nån gång kunde lära mig hitta trattisar. Förra måndan 9 gula idag 4, otroligt va?

2008-10-20 @ 15:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0