Dax

Just nu ligger jag med blårandigt täcke på en av friskhusets sängar. Har Hex-Vix-soppa i blåsan och ska ha det i en timme. Sen rullas jag iväg till kontrolloperation. Vet att läkaren PL ska ta ett lite rejälare nyp för att kolla en ökad förtjockning på blåsans framvägg. Det är förmodligen inget annat än ärrbildning. Jag ser fram emot att om en stund bli gröninpackad och ivägrullad för att själv få se hur det ser ut den här gången. Jag är verkligen full av förtröstan. Röntgenundersökningarna såg ju så bra ut, och jag har liksom börjat vänja mig vid att det går bra. Just nu har jag väl ett uns av medvetenhet om att jag inte går säker och att jag inte kan ta nåt för givet. Men jag skulle bli mycket förvånad om PL hittar synlig cancer nu.

 

Det jag gruvar mig för är tiden efter operation. Det var inte så kul sist och då var det ändå en mycket liten operation med ett litet litet nyp på ett ställe. Nu blir det mer av den varan. Stackars blåsa, vad du kommer att knota!

 

Noterar också valet av tidpunkt för operationen. Skärtorsdag. Jag har själv valt tidpunkt så att konvalescenttiden ska inkräkta så lite som möjligt på vanlig arbetstid. Så tänker en passionerad egenföretagare.

 

Ikväll vet jag mer. Nu är det före. Ikväll är det efter. Förutom att provsvaren tar sin tid, en vecka eller två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0