Framgångsrädsla

Tåget tuffar mej hemöver. Presentationen gick bra idag. Vi är eventuellt inte uträknade nu heller. Jag har drabbats av nån sorts framgångsrädsla. Shit, det gick bra idag.

 

Det blev en god ton under mötet. Våra svaga punkter blev blottlagda, så perfekta är vi inte. Om vi skulle bli valda så är det en Susan-Boyle-framgång. Det krävs mod av kunden att välja oss, och jag kan min skäl inte bedöma om det modet finns. Däremot verkade den närvarande bedömningsgruppen vara urtrevliga personer som jag gärna jobbar med i beställare – utförare - relation. Det finns många namnkunniga konsultföretag som har mer än oss av det mesta, inklusive geografisk närhet till kunden, men de har inte vår suveräna och unika modell. Det blir spännande att se framöver vad de kommer fram till.

 

Nu är det bara att återgå till vardagens sysslor och glömma den här urvalsprocessen ett tag. Vi kan inte göra mer, just nu. Bäst att glömma. Men hjärnan tuggar på. Försöker förstå ur ett kundperspektiv. Försöker tolka de futtiga signaler vi har. Och dom pekar med vind. Det är då jag blir skraj och frågar om det verkligen kan räcka ända fram.


Kommentarer
Postat av: iprincip frisk

Tänk att du alltid är ute och "reser" på alla plan. Jag önskar all lycka. 5.5 MR. Håll tumme!

2009-04-28 @ 19:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0