Gnetig - en idé

Lördag. Gnetig i humöret. Eller snarare blåsan är gnetig. Nu har den ägnat sig åt skorplossning i nära en vecka och då rister den och surar och nyper mig och jag äter  lika mycket smärtstillande nu som i början, dvs ganska lite, men i alla fall. Ett par gånger per dygn. Provade en kortare promenad och kände igen pingvinstegen. Tjena, kompis. Det är skönt att mest bara vira en filt om mig. Dock lustigt att konstatera att den här reaktionen kom med ca en veckas förskjutning.

 

Å så har jag mitt i tristessen – eller kanske på grund av den - fått en idé. Runt om mig umgås jag med organisationer som genomför den ena mer omfattande organisationsförändringen efter den andra. Det är full turbulens och förändringsmortlarna maler, så att verksamheterna förnyas och föryngras och organisationerna slimmas. Massor med folk friställs. Tänk om jag skulle göra ett projekt av att studera vad som händer närmare? Tänk om jag skulle välja ut en eller två av dessa organisationer och följa dem under en tid genom att kontinuerligt intervjua ett antal personer för att inifrån spegla vad som sker? För vem är det intressant läsning? Och vem skulle vilja ge ut?  Skulle jag tom kunna vara arvoderad för att göra det och i så fall av vem? Och orkar jag det nu? Blir bra att sova på den här saken.

 

Förr övrigt borde jag få provsvaren snart. Den kommande vekcan borde det bli.


Kommentarer
Postat av: vännen i Västerås

Hej,sk-t också att du inte fick ha det fortsatt lindrigt. Obs glöm inte att berätta provsvaren.

2009-04-19 @ 22:15:05
Postat av: Anonym

Låter som att du har intressanta och roliga projektidéer på gång. Jag går igång, Sugen på ett samarbete?

2009-04-20 @ 09:40:28
Postat av: Ullis

Det låter som om du har intressanta och spännnade projektidéer på gång. Jag går också igång. Sugen på ett samarbete?

2009-04-20 @ 10:00:15
Postat av: Kontext

Ullis

Vi behöver pratas vid! Jag ringer dig idag.

2009-04-21 @ 06:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0