Kuckilur

För en tid sedan skrev jag om min trötthet och att jag var på en föreningsträff för oss organisationskonsulter. Där blev jag, trotts min trötthet, inspirerad att att bidra till att ge ut en bok om vårt arbete i orgasationer. Det verkar inte finnas bärighet i det engagemanget, dvs inte tillräckligt många som säger sig vilja bidra för att det ska kunna bli verklighet. Bristen på gensvar,  oavsett bu eller bä, gör mig avtänd. Det blir fullkomligt ointressant att liksom DRA projektet utan gensvar. Så det blir inget av för min del.

Nu är jag i utvecklartagen igen och det sker i ett sammanhang där det dras i en takt som funkar för mig och trots att vi nog är en hel del trötta alla tre. För vi är tre som kuckilurar. Igår döpte vi vår projektbaby till KES-projektet. K och E är initialernna på våra företag och KES står för att K hjärta E = sant. Visst är det gulligt? Vi utvecklar en modell för... ja, nu stannar jag. För det här är än så länge en baby och dessutom lite hemlig. Så säg det inte till nån :-)

Och jag tycker åter att livet är roligt och energigivande. Får man ha ett så kul och kuckilurande jobb som jag har?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0