Nöjd Teliakund

Krisen är över, hoppas jag, för den här gången. Mattias på Teliabutiken i min stad hjälpte mig både att få uppgraderingen av mitt modem att fungera - i förrgår - och därefter att degradera densamma igår. Det var inte lika lätt att degradera. De var två stycken som höll på med min dator i flera timmar och jag var alldeles utan dator hela dagen.

 

Jag kände mig alldeles olycklig och rastlös. Fnattade runt både på stan och här hemma.  Fikade hos en kompis för att lugna ner mig. Plockade och städade lite här hemma. Letde rätt på en försvunnen dagbok som innehåller div viktiga personuppgifter, telefonnummer etc som jag behövde nu när inte datorn fanns till hands att ge mig dessa uppgifter. Himmel vad handikappad jag blir utan att ha den där apparaten.

 

Landade till slut vid mitt skrivbord och fick diverse telefonsamtal ringna. Inga mail att svara på. Inga uppgiftger att surfa efter. Kort sagt – jag fick arbetsro. Stressen lade sig så sakteliga i min kropp. Var på ett kundmöte på efteremiddagen och kunde hämta min degraderade dator strax före stängning. Nu funkar den normaltrögt, men jag upplever det som ett under av välfungerande dator jämfört med hur den var alldeles nyss då precis allting hängde sig. Nu har jag hopp om att den ska funka tills den nya kommer. Pu.

 

Jag vill också berätta att Mattias och co på Teliabutiken hjälpte mig på stört vid båda tillfällena och de har ägnat min dator åtskilliga timmar utan att ta ett öres betalning för det. Jag är faktiskt en rejält nöjd kund. Det här gör mig bara än mer lojal med Telia. Nu har konkurrenterna det ännu svårare att sälja på¨mig billigare alternativ. Jag har erfarenhet av att inte bli hjälpt i nödens stund och då spelar de där örena billigare ingen som helst roll. Tack för servicen, kära vänner på min Teliabutik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0