Pu. Det var nära ögat

Kulmen på min influensa var igår. Jag höll mig inomhus inlindad i en filt som om jag vore riktigt illa däran. Drack te, slumrade och la patiens. Hela dagen. Natten förflöt med färre vakenperioder och mindre rossel. Klart på bättringsvägen. Det vände.

 

Idag har jag pratat med syster G, hon som planerar operatonerna på friskhuset och … ja, hon gjorde samma bedömning som jag. Det ska nog gå bra. - Kom du till operationen.

 

Men pu. Det var på håret att operationen ställdes in. Nu våndas jag inte över att operationen ställs in utan över vad operationen ska ge besked om. Förtröstansfull är jag, men nu närmare operationen har jag fler tänk-om-tankar. Jag vet ju att cancern är lömsk då den inte känns och att jag har en aggressiv sort som bara vill komma tillbaka (som ogräs) och att det mycket väl kan vara så att det finns lite nytt elände där i min blåsa. Jag är på nåt vis beredd på trista besked fast jag i grunden är förtröstansfull. Det ska väl gå bra den här gången också.

 

Eller?

 

Så kränger tankarna, hit och dit. Det hör liksom till, har jag märkt. De här operationerna var tredje månad är som att surfa på vågor. Efter det goda beskedet surfar jag i euforisk livsbejakande hisnande utförsbacke, sen kommer en period av lugn innan grubbleriernas uppförsbacke tar vid. På väg mot toppen går det riktigt trögt, då kärvar tankarna rejält. Väl uppe på krönet är beredskapen för alla möjliga besked omfattande.

 

Å så tänker jag på ryggmärgsbedövningen. Har upplevt både obehag och lättsam bedövning och jag undrar hur det blir nu, den 8-e gången. Där är jag nu, dagen innan operationen.

 

Jag tror jag tar med mig kameran den här gången också. Då har jag nåt proaktivt att göra. Jag blir journalisten som bevakar min egen operation. Det roar mig…

 

Summa sumarum. Pu. Det var nära ögat.


Kommentarer
Postat av: Vi tillsammans mot en kamp, Cancern!

Hejj

Hoppas allt är bra med dig!



Jag är en 20-årig tjej som nyligen har startat min insamling som går till cancersjuka barn och till forskningen om cancer.

http://www.barncancerfonden.se/2378

Undrar om du vill hjälpa till att upplysa Svergies befolkning om insamlingen genom att skriva ett inlägg om detta.

Mitt mål är att vi tillsammans här i Sverige, når målet på 150.000 kr fram till 22 juni 2009.

Jag vet att detta kommer att göra så mycket för så många där ute.



Tack i förhand.



Ha nu en fortsatt trevlig kväll!



MVH

2009-01-07 @ 18:11:33
URL: http://florriis.blogg.se/
Postat av: vildhunden

För min del var det bara en operation (men en rejäl sådan). Men efter den slapp jag ovissheten i varje fall. Måste var ett helvete med operationer var tredje månad. Avundas dig icke men håller tummarna som vanligt.

Kram

2009-01-07 @ 18:48:38
URL: http://vildhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0