Onej

Det är natt och jag ligger här och hostar. Och snorar. Och har mer ont i halsen än under gårdagen. Om tre timmar ska jag upp och duscha i desinfektionsmedel och därefter ta taxi + buss till friskhuset.

 

Eller?

 

Hur fan gör jag nu? Skulle behöva råd i frågan – men så här mitt i natten tror jag inte att jag kan få det.

 

Hostan har jagat mig till vakenhet. Och det gjorde även smällen. För alldeles nyss sa det PANG i mitt hem. Jag flög upp en decimeter och landade med vetskapen av att det var en kula som trillade av den torra granen.

 

Ligger och funderar på om jag kan få lite hostdämpande medicin just under operationen. Så ska jag nog kunna opereras i alla fall. För jag vill så gärna. Men, tänk om det bara är alldeles olämpligt?

 

Jag ska nog se till att ta mig till friskhuset i alla fall. Så får vi se vad dom säger. Men jag har liksom ingen lust att åka så här i ottan om det är uppenbart att operationen ska ställas in. Vojne. Vojne.

 

- Onej. Hur gör jag nu?

 

- Jo, du lägger dig för att somna om och så ser du hur läget är när väckaren ringer kl 5.20. Sov nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0