Sträng domare

7.e dagen efter den LILLA operationen. Har börjat jobba så smått. Jag hade beräknat lagom tid för konvalecens. Idag tror jag inte jag kommer att ta nån smärtstillande alls. Igår släppte blåsan ifrån sig nån sorts sårskorpa och taletten såg ut som snorig slaktbänk. Det nöp lite extra just då. Nu är blåsan snällare men fortfarande irriterad.

 

När jag ser tillbaka på den här veckan tycker jag att jag klagat och ältat. Det är väl inte så mycket att orda om att ha lite ont några dagar. Det är ju bara att gilla läget och bita ihop ett tag.

 

Så dömer jag mig själv nu. Inte lätt att duga i egna ögon. Tydligen är det OK att vara stålkvinna men absolut inte räddhare. Och inte är det OK att klaga över smärtor heller.

 

Emellanåt är jag en sträng domare.


Kommentarer
Postat av: Sara

oo, det lät obehagligt :P

2009-01-14 @ 10:17:19
URL: http://saraslala.blogg.se/
Postat av: Bagarberta

aj aj aj men bättre i toastolen än inne i din kropp.

2009-01-14 @ 18:38:20
URL: http://blogg.passagen.se/sonbjo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0