Beroende av sällskap

Semestern fortsätter. Jag är nu i kungliga huvudstaden flämtande med mig själv  i dotterns varma lägenhet.

 

Sen sist har jag 1) varit hos dottern i Ö och skådat sommarjobbande dansarna och genomdraget av deras föreställning som hade premiär häromdagen. 2) Jag har tagit emot ett sms från hudläkaren att bortopererade födelsemärket inte hade cancer. Pu. 3) Jag har besökt mina kära skånevänner i Misterhults skärgård. Där var vi gäster i naturen (inte tvärt om som det är hemma) och i eterskugga gick det till nöds att få iväg några mess då vi rodde ut till havs. 4) I bilen på väg mot huvudstaden igår ringde en man från Länsrätten och sa att nu finns ett svar från den där kommunen att yttra sig över. 5) Jag pausade hos antroposoferna i Ytterjärna. Himmel vad stort det blivit där! 6) Urk. Den där kommunen står på sig och jag känner intensivt motstånd mot att formulera ett yttrande. Det är liksom inte ett dialogiskt klimat. Här handlar det om rätt och fel och det stör semesterfriden.

 

Just nu är jag ensam i dotterns lägenhet. Har blivit beroende av sällskap, så här blir jag inte långvarig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0