Administrativ hjärttransplantation

Nu är ingreppet gjort. Jag har avvecklat min gamla dator och sitter nu med en liten söt sak, en Eee PC. Nästan allt fungerar. Jag har varit i gastkramande stress, trots att det inte är jag som skött “ingreppet”. Nej, jag har min ÅB, som sköter allt det praktiskt datoriska hos mig. Han och hans medhjälpare är lugnet självt och de har tagit itu med problem efter problem allteftersom de uppkommit. De märkte att min dator var segheten själv när de skulle tömma innehållet på den gamla och fylla den nya De hittade på nåt för att inte processen skulle ta dagar.

Min nervositet har handlat om jag fortfarande har kvar och kan hitta de program som ska vara i datorn och att över huvud taget veta vilka program jag har. Nu har jag Windows Vista och modernare officepaket. Allt ser så nytt ut och jag hittar inte bland knapparna på en gång.  Jag kan inte synka telefonens kalender med datorns och det lär bero på att telefonens program nu är för ålderstiget för den nya datorn.

När ÅBs medarbetare var hemma hos mig och installerade den nya datorn blev jag bara dödens trött. Jag hade både hjärnsläpp och muskelsvaghet. Kunde varket göra nåt vettigt eller tänka en den allra enklaste tanke. Han såg till att skanner, skrivare, ny plattskärm och gammal mus funkade ihop med datorn. Gamla tangentbordet var av ett så pass historiskt slag att den var närmast museal. Inga uttag passar nyare datorer - så hej då tangentbordet. Det tog några timmar, den där transplantationen, och jag börjar tillfriskna efter ingreppet.  Det känns som om jag själv genomgått en administrativ hjärttransplantation och att jag nu håller på att rehabilitera mig. Det är väldigt skänt med ett bättre fungerande hjärta. Nu ska bara läkningen ske.

Det handlar t ex om alla inloggningar här och var. Inte vet jag längre vilka inloggningsuppgifter jag har till bloggen, t ex. Var har jag dom uppgifterna? Ja, efter lite letande så lyckades jag hitta dem. Å så håller jag på att återerävra världen. Nu med en arbetsvillig dator.

Kommentarer
Postat av: vildhunden

Hej!

Kanske kan en extern hårddisk hjälpa dig? Då kan ddu göra en daglig backup. Men du har kanske en redan? önskar dig en bra dag och fortsatt framgång på din friskhetsresa.

Kram

2009-03-04 @ 08:08:35
URL: http://vildhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0