iPhone

Nu är det gjort. Den där ekonomi-kalender-administrativa transplantationen som påbörjades för någon vecka sedan är nu genomförd. Nu ska det bara läkas i såren.

 

I konkreta ordalag innebär det här att jag nu har en sprillans ny dator och en ännu mera sprillans ny mobiltelefon. Den nya datorn med nytt out-look och den gamla telefonen kunde inte snacka med varandra visade det sig. Jag kunde inte synka uppgifterna mellan dator och telefon. Så jag var tvungen att skaffa en iPhone! Den fick jag alldeles nyss hemlevererad till mig. Det är en sån där gullig förmån man kan få i en mindre stad när man varit trogen Telia-kund länge och är väl känd i butiken. Jag bad om att få den första synkningen gjord. Lämnade ifrån mig dator och telefon vid 16-tiden och vid 18-tiden fick jag ekipaget hem till bostaden med de allra första instruktionerna om hur jag ringer och messar.

 

Jag njuter av servicen och jag njuter av den rediga enkla designen på iPhonen. Är lite blommig om kinderna över den nya familjemedlemmen. Vet inte riktigt vem jag ska basunera ut den stora nyheten till. Så det får bli så här oriktat ut i etern. Kanske är det nån som förstår att jag är att gratulera till min nya iPhone.


Kommentarer
Postat av: vildhunden

Grattis!



Jag sliter fortfarande på min åtta år gamla Nokia :)

2009-03-30 @ 20:56:58
URL: http://vildhunden.wordpress.com
Postat av: vännen i Västerås

Ett stort grattis till dig. Det är så kul att träffa på en kvinna som är lika överförtjust i en ny teknikpryl som de flesta grabbar och män är. Allt hopp är inte förlorat:-)



kram

2009-03-31 @ 10:20:26
Postat av: Kontext

tack för uppmärksamheten, uppmuntran och beröm. Jag = teknikfreak! Jag ler...

2009-04-02 @ 13:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0