Besladdad och riktigt glad

En koll på kontot häromdan gjorde mig beklämd. Fan också, jag kommer inte att klara att betala MasterCard-krediten den 17-e. Och jag som har så många fakturor som skall betalas eller egentligen vara betalda. Stön, detta förbannade ekonomitrixande.

 

En glutt på kontot nu i morse gjorde mig omvänt chockad. Shit, jag är ju rik som ett troll (nåja, allt är relativt, men ändå). Genast kostade jag på mig ett SJ-årskort med en undran om jag kan bruka det redan i morgon. Vi har inget SJ-kontor här och det är helg. Men även det har löst sig. Jag gav mig i kast med att ringa till SJ – vilket är en prövning i sig. Inte klokt helt enkelt vad det är stressande att hamna i automatikens återvändsgränder eller vansinniga telefonköer. Men jag var målmedveten och kom till slut fram till en som hjälpte mig. Jag får ett tillfälligt resebevis för morgondagens resa och en SMS-biljett. Därefter kan jag gå in på ett SJ kontor i Kungliga huvudstaden eller Drottningstaden och få ett tillfälligt årskort i väntan på det riktiga, som postas inom 4 veckor.

 

Jag låg där i min säng och njöt över situationen. Och tittade på min fina tapetserade vägg.

 

Den här fint tapetserade väggen var tills igår otapetserad i mitt huvud, men inte på väggen.

 

Å så såg jag på mitt nattduksbord med nya ögon.

 

Rena råttboet av kommunikationstekniska prylar. På DN låg TVns fjärrkontroll, laddar- och överföringssladd till mobilen, sladd till datorn, bankbetaldosan med sladd, hörsnäcka med sladd och ett pennetui (för analoga kommunikationsaktiviteter, alltså att skriva en liten minnesanteckning). Allt hade jag använt mig av denna morgon.

 

Jag är i sanning en modern människa. Besladdad och för tillfället lättad, nöj och glad. Riktigt glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0