Småtomtar 3

Både dottern och jag reste bort från radhuset under nyår. Manicken har varit på sedan dess. Jag kom hem den 4e januari och har gått här hemma och tittat nöjt på min manick och av och till kollat under diskbänken. Absolut lugnt och fint. Inga småtomtar alls.

 

Verkligen bra grej det där. Bortsett från dotterns goda hörsel. Men med bara mig i huset funkar det alldeles utmärkt.

 

Men.

 

I morse knastrade det i väggen. Jag bankade. Det blev tyst. HELLVETE. Jag tassade upp och kollade. Jodå. Mycket riktigt. Det var gnaghål i soppåsen och svarta risgryn på skåpgolvet. Trots att manicken är på.

 

Nu har jag tagit bort den och sitter här och skriver av mig. Jag ser för mitt inre hur småtomtarna övertagit det segervissa och aningen illasinnade leendet. I alla fall har jag det inte kvar längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0