Småtomtar 7

Jag hade börjat ge upp. Inga småtomtar som prasslar längre trots att soppåsen har bitmärken, inga möss i sikte, inga fällor som smäller igen. Helt hopplöst.

 

I morse for jag till tandhygienisten för att få tänderna putsade och fejade. Tidigt. Hon penslade tänderna med nåt som gör att jag inte får äta på ett tag. Kom hem, hungrig som ett bi. Det gjorde mig ruschig på tidig morgontimma. Tog mig an köket, plockade disk och papper och, javisst ja, nu är det väl ändå dags att ge upp det här försöket. Jag får skaffa en annan sorts musklämma.

 

Jag slet upp dörren till diskbänken för att ta bort fällorna. Och se. Ett muslik. Den var ordentligt halshuggen med ett vitt och ett svart öga. Jag klarade faktiskt att plocka bort den ur fällan, använde en diskhandske som handskydd.

 

Nu är båda fällorna åter laddade och mitt illvilliga segervissa leende känns mjukt och fint på mina fluorerade läppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0