Otroligt

Det skymmer och är kväll. Summerar senaste dagarnas tuggande.

Det har handlat om att förstå att

1 Det finns en viss teoretisk möjlighet att den uppdagade förkalkningen i min lever eventuellt skulle kunna vara en echinokock-cysta förorsakad av en parasit. Förekomsten av detta är försvinnande liten i Europa.

2 Det har gått mer än 30 år sedan jag skulle kunna ha blivit smittad i Kenya. Nog för att jag hade några månaders vissenhet då vi bodde där, men det var ju så vanligt att det inte fanns någon anledning att höja ögonbrynen för det. Det kan dröja innan den ger sig till känna, men 30 år är väldigt lång tid.

3 Det är ett allvarligt tillstånd och därför av vikt att utreda hur det verkligen förhåller sig. Skönt att kunna utesluta.

Nu har jag lugnat ner mig. Det är bra att jag undersöks. Men det är väl bara helt otroligt om det verkligen skulle vara ett sånt däringa maskbo. Jag har helt enkelt svårt att tro det. Sannolikheten är inte särskilt stor. Det är bara för otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0