Två tuppar

Jag har jobbat med en kille F som är ordinarie personal på gruppboendet sedan mer än 12 år. Helt annan stämning än den jag mött hittills, inbegripet jobb med annan ordinarie personal.

Den här killen tog strid med B, som fortsätter sitt favoriserande av personalen. Igår favoriserade han mig. Det blev ett himla bråk. Både middag och lunch blev alldeles infekterade av bråket. De satt där och gnabbades. Personalkillen skrek, för B hör ju illa. B mumlade tillbaka gliringar med hullingar, som F högg på. De munhöggs som två riktiga tuppar och de skulle ha rätt båda två och även ha sista ordet. B kunde sitta tyst en stund, sen mumlade han nåt kränkt om att F behöver lugna ner sig, å så var bråket igång igen. Själv hade jag nog skött situationen smidigare. Jag hade liksom lirkat mer, inte tuppat så mycket.

Senare idag ska jag åter jobba med F några timmar. Ser inte direkt fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0