Ultraljud med kontrastförstärkning

Uppe i ottan och skall strax sätta mig i bilen för en tur till friskhuset i regionhuvudstaden. Igår kom kallelsen till ultraljudsundersökningen som ska ske nu om en stund. Jag har förvarnat på jobbet att jag kommer ca en timme sent.

 

Ultraljudsundersökning av levern med kontrastförstärkning, står det på kallelsen. Har inte ätit eller druckit sedan kl 24 igår och jag tuggar inte tuggummi eller halstablett  och jag är oparfymerad. Alltså – jag är exemplariskt förberedd för en helt smärtfri undersökning.

 

Imponeras över hur landstingsmaskineriet faktiskt fungerar väldigt väl. Kallelserna har kommit med blixtens hastighet. Hon kan semestra lugnt, min skyddsängel.

 

I natt vaknade jag till, förmodligen av vetskap att jag ska upp och iväg på undersökning. Kände  ”nyp” i höger ryggsida. – Är det maskboet som börjar kännas? –Oh, shit, mår jag inte lite illa också? Gu va läskigt. Nä, hur hypokondrisk får man bli egentligen? Eller? Å så somnade jag om för att väckas av klockans ringsignal.

 

Gu va skönt det ska bli att få det här äventyret avklarat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0