Tulipanaros

Snart börjar jag som sommarvikarie på ett gruppboende för funktionshindrade inom socialtjänsten. Var på en givande vikarieintroduktion igår. Känns stimulerande och även lite skakigt. Åtminstone en av de boende har våldsamma tendenser och jag är undrande över min förmåga att hantera våldsam aggressivitet och – apropå det jag skriver om i förra bloggen - det verkar inte helt lätt att verka uppskattande och styrkebaserat. Mannen ifråga fungerar väl med inte-budskap. Nu ska du inte gå upp – för att få honom att kliva up. Nu får du inte stå i betalkön – för att få honom att ställa sig i kön för att betala och gå hem.

 

Jag förväntar mig att det blir minst lika givande denna sommar som tidigare somrar som vikarie. Och att jag får energi över till att även vara lite av bokförfattare. Och att sommaren ska bli vilsam och skön. Helt enkelt att jag lyckas göra en tulipanaros

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0