Nu vet jag hur jag ska göra

Sverige är välordnat. Tack för servicen. Jag kollade Sjukvårdsupplysningen på nätet och fann att man nu kan ringa 1177 för rådgivning. Hamnade hos en mycket osäker sköterska först och som lämnade över mig till en motsvarande  mycket erfaren. Den erfarna ställde exakta frågor om när och hur och hon gjorde samma bedömning som sonen och jag. Att det kan vara frågan om en glaskroppslossning. Det rister nog lite i näthinnan sa hon.

Vad jag däremot inte visste var att jag ska kontakta sjukvården omedelbart då jag kommer hem. Redan ikväll. Och inte gå på fest. Hon var tydlig på den punkten. Det var jag inte riktigt beredd på. Men, nu vet jag alltså hur jag ska göra. Jag har inget dilemma längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0